Tematyka

Celem konferencji jest prezentacja najnowszych wyników badań naukowych oraz stworzenie przestrzeni do dyskusji nad tym, jak mobilizować, komercjalizować i waloryzować wiedzę w sposób, który nie tylko wspiera rozwój organizacji, ale także przekształca ją w realny zasób strategiczny – katalizator innowacji, partnerstw i trwałej przewagi konkurencyjnej.

  • Mobilizacja wiedzy, tj. proces identyfikowania, aktywizowania i integrowania zasobów wiedzy – zarówno jawnej, jak i ukrytej – które dotychczas nie były w pełni wykorzystywane w działaniach organizacyjnych. Stanowi pierwszy krok w przekształcaniu potencjału intelektualnego w realną wartość dodaną;
  • Komercjalizacja wiedzy, tj. proces, który obejmuje przekształcanie wyników badań naukowych, innowacji oraz know-how w produkty, usługi lub rozwiązania znajdujące zastosowanie rynkowe. Dotyczy zarówno działań sektora nauki, jak i przedsiębiorstw, które dążą do wzrostu efektywności oraz innowacyjności;
  • Waloryzacja wiedzy, tj. proces, który polega na nadawaniu wiedzy wartości – ekonomicznej i społecznej – poprzez łączenie różnych obszarów i sektorów oraz przekształcanie danych, know-how i wyników badań w zrównoważone produkty, usługi, rozwiązania i polityki oparte na wiedzy, które przynoszą korzyści społeczeństwu.

 

W ramach trzydniowej konferencji przewidziano różnorodne, angażujące formy dzielenia się aktualną wiedzą oraz przestrzeń do współpracy między środowiskami naukowymi i gospodarczymi. Do udziału w konferencji serdecznie zapraszamy zarówno badaczy, jak i praktyków zainteresowanych rozwojem organizacji.